วันอังคารที่ 7 พฤษภาคม พ.ศ. 2556

[Eng+แปลไทย]130502 TVXQทำลายสถิติคนดูเดิมและยอดรายรับสูงถึง $92 ล้าน (breaking their own record again)!!


TVXQ ดูเหมือนว่าจะเกิดมาเพื่อทำลายสถิติ อย่างที่พวกเค้าเคยทำไปแล้ว อีกครั้งที่ญี่ปุ่น!!! สำหรับครั้งนี้ พวกเค้าได้ทำสถิติใหม่ตามตารางงานที่จะมียอดคนดูถึง 850,000 คน สำหรับการทัวร์โดมที่ญี่ปุ่น

นอกจากนั้น TVXQ จะเป็นศิลปินต่างชาติกลุ่มแรกที่ได้แสดงที่ Nissan Stadium ในวันที่ 17 และ 18(ตารางงานวันดังกล่าวเพิ่งเพิ่มเข้ามา) สเตเดียมดังกล่าวเป็นสถานที่เฉพาะสำหรับศิลปินแนวหน้าของญี่ปุ่น เช่น X-Japan, SMAP, L'ArcenCiel และ EXILE สามารถจุคนดูได้ถึง 75,000 คน

จากการเพิ่มรอบการแสดงที่ Nissan Stadium ยอดผู้ชมจะมีมากถึง 850,000 คนสำหรับการทัวร์ครั้งนี้ ทำให้พวกเค้าทำลายสถิติเดิมที่เคยทำไว้และเป็นศิลปินเกาหลีรายแรกที่มียอดคนดูมากขนาดนี้

TVXQ จะปล่อยซิงเกิ้ลใหม่ "OCEAN" ในเดือนมิถุนายนนี้ เป็นครั้งแรกในระหว่างที่มีการทัวร์

ทำไมศิลปินกลุ่ม K-pop ถึงชอบไปโปรโมตที่ญี่ปุ่น? คำตอบง่ายๆ ก็เพราะการไปโปรโมตที่ญี่ปุ่นจะส่งผลได้ผลกำไรงามหน่ะสิ

ยกตัวอย่างเช่น TVXQ ที่มีการทัวร์คอนเสิร์ต 5 โดมในญี่ปุ่นจนถึงกลางเดือนสิงหาคม โดยจะจัดการแสดงทั้งหมด 18 รอบการแสดงต่อหน้าผู้ชม 850,000 คน ที่ราคาประมาณ 120,000 วอนหรือประมาณ $109 USD ต่อตั๋วหนึ่งใบ รวมเป็นรายรับทั้งหมด 102,000,000,000 วอน หรือประมาณ $92.6 USD

แต่ขอบเขตที่ไอดอลสามารถทำเงินได้นั้นไม่ได้จำกัดแค่ในญี่ปุ่น TVXQ นำยอดแฟน 570,000 สำหรับเวิร์ลทัวร์ของพวกเค้า Super Junior และ SHINee ยอดแฟน 280,000 และ 250,000 ตามลำดับระหว่างเอเชียทัวร์ และ SM Town คอนเสิร์ตยอดแฟน 300,000 ในปีที่แล้ว และคาดว่า Super Junior จะมียอดมากขึ้นหลังจากที่พวกเค้าเริ่มการเวิร์ลทัวร์และเมื่อเร็วๆ นี้มีรายงานการประสบความสำเร็จใน South America ทาง SM Ent. กล่าวว่า "ปีนี้ยอดคนดู(คอนเสิร์ตของเรา) ถึงยอดรวมที่ทำไว้ในปี 2012 เรียบร้อยแล้ว ถ้าเราเอายอดคอนเสิร์ตทุกคอนเสิร์ตมารวมกันถึงสิ้นปี ยอดผู้ชมจะมากขึ้นอย่างน้อย 50%


TVXQ seems to have been born to break records, as they’ve done it once again in Japan! This time, they’ve set another record as they’re scheduled to bring in a jaw dropping 850,000 audience count for their Japan Dome tour.

In addition, TVXQ will be the first ever international artists to perform at Japan's prestigious Nissan Stadium on August 17th and 18th (these two dates were added just recently). The stadium has been the place for only the top artists in Japan including, X-Japan, SMAP, L’ArcenCiel, and EXILE, and can hold up to 75,000 people in the audience.

With these additional two dates at the Nissan Stadium, the duo will bring in a total of 850,000 fans for their tour, breaking their own record as well as being the first Korean artist to bring in such a number.

In related news, TVXQ will also unveil their new single “OCEAN” (to be released this June) for the first time during the tour.


Why do K-pop groups keep going to Japan for promotions? Well, the answer is quite simple: because promoting in Japan is very lucrative.

Take TVXQ for example. TVXQ will be continuing onward with their 5-dome tour in Japan until mid-August. In all, they will perform 18 times in front of an audience of 850,000 people. At an average cost of 120,000 KRW (approximately $109 USD) per ticket, the revenue from all the tickets sold will add up to 102,000,000,000 KRW (approximately $92.6 million USD).

But it’s not just limited to Japan where idols can make money. TVXQ brought in 570,000 fans for their world tour. Super Junior and SHINee each brought in 280,000 and 250,000 respectively during their Asia tour, and the SM Town concerts also brought in an additional 300,000 fans last year. Super Junior is expected to be bringing even more since they’ve started their world tour and recently wrapped up a successful run in South America. SM Entertainment stated, “This year, the number of audience members (for our concerts) up to this point already matches the number of audience members we had for the whole of 2012. If we combine all the concerts scheduled until the end of the year, the attendance numbers will increase by at least 50%.”


Source: Korea Economy + modelpress
credit: allkpop
shared: SharingYoochun + ContinueTVXQ + tvxq-qb

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น